måndag 8 november 2010

Dream of tomorrow ... att leva nu då?

Att leva här och nu är inte alltid enkelt, man längtar oftast till eller efter något som ligger framför oss. Att ta vara på stunden vi fått att njuta av här och nu verkar ha försvunnit med all stress och all jäkt. Vart tog dagen vägen, undrar jag ibland och blir konstigt nog lika förvånad varje gång att man inte hunnit ta sig tid att lukta på blommorna. =D
Jag vill inte leva mitt liv i morgon, jag vill lära mig att leva här och nu, JUST NU, för det är den enda stund jag fått och vet av. Jag vet inte ens om jag vaknar upp i morgon bitti, därför är det dags för mig och säkert för många fler att börja reflektera över NUET!
NJUT AV LIVET, Carpe Diem = Fånga Dagen , vet ja!
Tänk om man förstog vikten av nuet, utan att glömma planera för morgondagen.

Ditt och mitt liv är summan av alla våra val !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar