söndag 21 november 2010

Är Jesus verkligen värd att levas för?

Hej allesammans...
Idag bär jag på en börda för ungdomarna i vårt land.
Lever du och jag verkligen för att vinna ungdomarna i våran stad?
Det är en kamp om våra underbara ungdomar och så sitter vi på våra ändor och undrar varför inte fler ungdomar blir frälsta, det är strid om ungdomarna idag och ja VI BEHÖVS, fast ungdomarna säger motsatsen många gånger.
Vi behöver
Be
Älska i ord och handling
Uppmuntra
Ställa upp
Krama
Trösta
Sätta gränser
JAG HAR ETT ROP I MITT HJÄRTA, var finns den kärlek som går genom eld och vatten?
jag undrar såååå....att det gör ont i bland.
Jesus låt mitt liv bli en lovsång till dig!
Kan du tänka dig att många kristna ungdomar frågar sig om Jesus verkligen är värd att leva för... många lever i upplevelser, inte i relation till mästaren.
Klart de måste få fråga för att få svar, men jag vill ju tro att när vi får ett verkligt möte med Jesus, så ifrågasätter vi inte om han är värd att levas för eller inte, eller tänker jag fel?
Dem som ännu inte mött Jesus längtar efter att få möta honom,
vem ska berätta, om ungdomarna själva inte fått möta Jesus på djupet av sina hjärtan?
Har ungdomarna mött Jesus på riktigt, så de orkar stå upp för Honom?
Är vi beredda att försaka något i våra egna liv för att någon annan ska få möta frälsaren?
Jag jobbar verkligen med detta i mitt eget liv, så detta är inget inlägg om hur dålig eller hur lite du gör, utan snarare en fråga vad har Jesus fått göra för dig, i ditt liv ?
För om han har fått förvandla ditt och mitt liv med sin kraft, vill vi vara med och förvandla verkligheten för många ungdomar/människor i våran stad, som längtar efter Jesus.?
Föräldrar, medelålders, ungdomar
har vi verkligen gett Gud tillåtelse att forma oss till dem HAN skapade oss att vara?
Han har en speciell plan för alla människor.
Varje människa är unik och älskad av Gud. Vi är Kristusbrev och låt oss tillsammans tjäna Gud och våra medmänniskor.
Vi kan alltid göra skillnad, är du redo?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar