onsdag 19 januari 2011

Tjejgruppen har åter startat och jag är glad

Hej allesammans!
Tjejgruppen har åter startat och jag är så glad!
Tjejerna är väldigt taggade för vårterminen som startade med lite planering och fika.
Under våren ska vi försöka vara hemma hos olika tjejer och umgås, samt att vi ska på något sätt hitta varandras hjärtan på ett nytt och djupare sätt.
Vi vill verkligen att Gud ska få vara i Centrum i våra liv!
Vi ska också försöka komma ut på något sätt och evangelisera med dans och drama, ja eller bara genom att finnas på fik, stan mm..
Vi har inte riktigt kommit på vad vi ska göra.. men det kommer!!
Vi vill alla dela våra hjärtan med varandra och ta det kristna livet på allvar, vi vill verkligen göra skillnad i våran stad. Kanske blir det pannkakskyrkan några gånger under våren.. vi får se.
Min bön för tjejerna denna terminen är att vi tillsammans och enskilt ska söka Guds rike först och frukta Gud mer än människor... vad jag menar för er som inte riktigt förstår vad jag menar, betyder det att DET som är viktigt för Gud ska vara viktigt för oss, inte vad människor säger eller tycker. Vi ska fortfarande älska och respektera människor, men inte kompromissa, utan hålla fast vid det som är rent, sant och värdigt !
I dag hade vi bön och lovsångskväll i ungdomslokalen, flera av tjejerna hade kraftig mensvärk, men valde ändå att komma. ÄLSKAR ER TJEJER!! Ni är tappra och överlåtna, puss på er!
=)
Tack för goooo fika :P mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar