fredag 25 september 2009

Är det verkligen ok att sälja såna T-shirtar?

Så fantastiskt fina tjejer vi har i gruppen!
Jag kan faktiskt inte sluta berömma dem.... =)
I onsdags kom 7 tjejer och det var jätteskoj,
en tjej var hemma pga dödsfall i familjen.
=(
Vi ber om Guds frid som övergår allt förstånd, över henne och hennes familj!
Måste berätta om en incident som hände idag..
Jag var på höstmarknaden och var på väg mot en skoaffär,
då jag plötsligt hade framför mig en T-shirt med ett kors,
Jesus hängande på den och under bilden en text där det stog.
Rätt åt dig snickarj*vel.
Jag gick förbi och kände hur det knöt sig i min mage...
jag blev helt bedrövad i mitt inre och gick vidare,
men sen helt
plötsligt
kände jag bara att jag skulle vända om och prata med killen som
stog och sålde T-shirtarna...
Det gjorde jag!
Jag sa:
- Ursäkta! Jag undrar om den T-shirten verkligen behöver hänga där?
Den texten sårade mig!
Han sa: - Det beror på hur man tolkar texten!
Vad var det för svar egentligen? ??? Tolkar texten?!!!!!
Jag svarade på hans påstående och sa:
- Tolkar texten? Det står klart och tydligt snickarj*vel och jag kan inte påstå att en som kom till jorden och räddade världen genom att HAN dog på ett kors ska kallas för en j*vel!!
Hur kan ni sälja den ? Skulle det vara möjligt att hänga tröjan lite längre in åtminstone ?
Det tyckte inte han.. =(
-Chefen vill tjäna pengar på den, för den säljer bra och dessutom är jag nyanställd,
så jag måste göra som han säger och såg något besvärad ut...
Vi pratade lite till och jag kände att "budskapet" gick fram!
Jag önskade honom en trevlig dag och gick sedan vidare till skoaffären.
FATTAR NI... det är OK att sälja såna T-shirtar !!!
Hade det varit en text om
muhammed
eller om
homosexuella,
hade det kallats för HETS MOT FOLKGRUPP!
HALLÅÅÅ, vad är då detta????
Jag blev SÅÅÅÅ bedrövad i mitt hjärta...
någon kallar min älskade frälsare för det jag skrivit ovan...
GUD JAG BER OM DIN NÅD ÖVER VÅR STAD OCH VÅRT LAND!
JAG BLEV SÅÅÅ LEDSEN!!
Hallååååååå SVERIGE, VAAAAAKNA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar